Múzeumpedagógia Múzeumpedagógia

Múzeumpedagógia

A múzeumban minden időszaki kiállításunkhoz dolgozunk ki múzeumpedagógaiai foglalkozást a diákok számára. A kiállítás témája határozza meg a célkorosztályt.

Szöszmötölő: Vasárnapi „Szöszmötölés” a Belvárosi Tájházban

júl. 27. Ceruzavég szalmalovacska
aug. 3. Szövés
aug. 10. Nemezelés
aug. 17. Körmönfonás
aug. 24. Fakanálbáb asszonyka
aug. 31. Fakanálbáb bárányka
szept. 28. Könyvfaló könyvjelző, órarend, füzetborító
okt. 11. Őszi képeslap


Múzeumpedagógiai foglalkozások:

Járd meg te is a hadak útját!

Interaktív I. világháborús társasjáték.
A résztvevők 6 fős csapatokban játszanak, 1 fő a bábu, aki a két kiállító teremben kialakított játékmezőn lépkednek, és a csoport segítségével oldják meg az eléjük táruló feladatokat.


Légy a haza hőse!

A foglalkozás az I. világháború eseményeinek rövid összefoglalásával (15-20 perc) kezdődik, majd a csoport megtekinti a kiállítást, a kitüntetések alaposabb megfigyelésével. Ezután sablon alapján domborítással Pro Deo et Patria (Istenért és a hazáért) kitüntetés készítése, végül néhány kitüntetés ünnepélyes kiosztására kerül sor. A foglalkozás kapcsolható mind a történelem, mind a rajt és vizuális kultúra tanórához.


Jelentés a frontvonalról:

A foglalkozás során 20 perces elméleti bevezetőre kerül sor, melyben az I. világháború eseményeit foglaljuk össze. Ezután a kiállítás megtekintése következik, majd egy tábori levelezőlapot írnak a résztvevők egy szabadon választott személy számára. A levelezőlap elkészítése után a gyerekek eldönthetik, hogy a kész alkotást vagy a múzeumban hagyják - és a kiállítás idejére a kiállítás része lesz- vagy hazaviszik. A foglalkozás fejleszti a íráskészséget és fogalmazást, szervesen kapcsolódhat a nyelvtan és fogalmazás tanórákhoz.

 

Lépésről lépésre az I. világháborúban:

A foglalkozás segítséget nyújthat és szorosan kapcsolódik a történelem tanórához. A foglalkozás célja a már meglévő tudás felelevenítése, új tudás, ismeretek átadása, a történelem élményszerűbbé, "megfoghatóbbá" tétele, játszva tanítás, kooperáció fejlesztése. A foglalkozás során a 15 perces elméleti bevezetőt követően, melynek során az I. világháború eseményei, összefüggései kerülnek bemutatásra, a kiállítást nézik meg a csoportok/osztályok, majd a társasjátékkal játszanak. A társasjátékkal a gyerekek játékos formában szerezhetnek új ismereteket, meglévő tudásukat felhasználva oldhatják meg a feladatokat. A társasjátékot egyének és csoportok is játszhatják.